VOLEM LA TARGETA RESIDENT!







És cert que el parc automobilístic de Reus i el
creixement demogràfic de la ciutat van a l’alça . Aquest fet
sumat a la mala planificació urbanística, justifica per raons de
mobilitat i facilitat d’aparcament, la dolguda presència de zones
blaves en molts carrers.



Des de la CUP entenem que una aposta forta per un
transport públic de qualitat faria disminuir a llarg termini el parc
automobilístic i comportaria una reflexió sobre la utilitat i el
cost econòmic i ambiental que esdevé mantenir un vehicle.
Desgraciadament molts ciutadans hem de fer ús diari de les zones
d’aparcament de vehicles de gestió municipal sota la direcció
d’AMERSAM.



AMERSAM, Aparcaments i Mercats de Reus SA Municipals
té a disposició de la ciutadania un total de 3.631 places
d’aparcament. Tot i la darrera campanya llençada per aquesta
empresa en què s’aposta per noves fórmules de tarifatge , podem
constatar entre molts altres exemples que un pàrquing municipal
tancat 24 hores és més car que la majoria de pàrquings privats,
fet que ens fa reflexionar un cop més sobre la gestió i el
rendiment econòmic del sòl municipal en mans del consell
d’administració d’AMERSAM des del 1988 i que solament aquest
darrer any treballen amb una xifra de negoci de 2.704.554,47€ i un
capital social de 4.221.700€.



Som conscients que les zones blaves són una font
d’ingressos important per les arques municipals i que aquests
diners poc o molt han o hauien de revertir en el ciutadà tard o
d’hora. I també som conscients de com la ciutadania ens veiem
afectats per aquesta crisi econòmica, especialment les classes més
populars. Tots i totes sabem com és de difícil mantenir una família
o un lloc de treball a dia d’avui: els impostos pugen, els serveis
bàsics com la llum, l’aigua o el gas també pugen, l’atur puja i
els salaris baixen. I les zones blaves?



La manca de descomptes a l’hora d’aparcar per
aquells ciutadans que vivim rodejats de zones blaves i les fortes
sancions a les quals estem exposats ,en cas d’incompliment de la
normativa que fixa AMERSAM, de dubtosa credibilitat, fan que la
nostra economia es ressenteixi fortament a final de mes. Així doncs,
una ciutadana que viu al centre de Reus pot gastar-se per aparcar el
cotxe relativament a prop de casa una mitjana de 40€ mensuals,
xifra que en aquests temps de crisi econòmica, en què la feina
falta a més d’un integrant familiar, suposa un cost molt elevat
que va en detriment d’una millor qualitat de vida.



Des de la CUP, Candidatura d’Unitat Popular, de
Reus i dins de la campanya de «Participar és Transformar» creiem
que ja ha arribat l’hora que l’Ajuntament de Reus posi a
disposició de la ciutadania una targeta resident, que permeti
obtenir unes tarifes més reduïdes a tots aquells ciutadans que
vulguin aparcar el seu vehicle en zona blava o en pàrquings
municipals dins d’un radi concret al voltant del habitatge on està
empadronat. Moltes són les poblacions catalanes que fa anys que
gaudeixen d’aquesta targeta que sens dubte representa una millora
en l’economia familiar i un estalvi de temps a l’hora d’aparcar,
i més seguretat pel que fa a robatoris o danys al vehicle. Al mateix
temps creiem que una bona gestió d’aquesta targeta resident pot
fer créixer a mig o llarg termini les arques municipals.



Pels motius esmentats anteriorment la CUP emplaça
tots els grups municipals a crear una comissió d’estudi a fi i
efecte que a mitjan 2011 permeti que aquells ciutadans i ciutadanes
de Reus que vulguin gaudir d’una targeta resident per obtenir un
tarifatge més baix en els pàrquings i les zones d’aparcament
municipal, puguin fer-ho.



Demanem que els descomptes per resident no puguin
ser menors del 40% de l’actual tarifatge, entenem que per una
quantitat menor, no tindria sentit fer tot aquest procés que de ben
segur serà complicat.



Molt sovint els polítics municipals parlen de la
desafecció política de la societat, doncs ara és el moment tant
del govern municipal com de l’oposició per posar els colzes damunt
la taula i començar a treballar per combatre-la.



A la demanda explicitada anteriorment volem
sumar-n’hi una altra: que aquesta comissió per estudiar i crear la
targeta resident estigui formada no només per representants dels
grups municipals amb representació al consistori, sinó també per
representants de les AVV, i col·lectius i entitats que s’ofereixin
voluntàries per tirar endavant aquest projecte en un format
assembleari i popular. Si arribés el cas en què la mateixa comissió
no es posés d’acord en la planificació o execució del projecte,
caldria sotmetre’l a una consulta popular tal i com permet l’actual
Reglament d’Ordenança Municipal.



Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Reus
entenem que la demanda exposada és una proposta de mínims i que ha
de servir de transició cap a una nova manera d’entendre el
tarifatge de l’aparcament municipal i el transport públic que
tingui presents les necessitats de la ciutadania i no pretengui
obtenir-ne uns interessos crematístics. Per això, davant l’actual
model insostenible d’AMERSAM, reclamem la proposta de la targeta
resident com a solució d'urgència per evitar l'abús que suposa la
zona blava per al resident. Ja és hora que el consistori, més enllà
d’intentar vendre com a producte estrella ecologista una deficient
xarxa de carrils bici, es plantegi seriosament alternatives a l’ús
del vehicle particular i adopti mesures concretes com les que ja hem
demanat en diverses ocasions sense obtenir cap tipus de resposta per
part del consistori: la gratuïtat del transport públic per a
estudiants i persones amb risc d’exclusió social o una flota
d’autobusos cèntrics gratuïts que beneficiïn el petit comerç,
per exemple.



És per tot això que la CUP vol que
l’Ajuntament de Reus formi una comissió constituïda a parts
iguals per representants polítics, AVV, col·lectius i entitats, amb
el mateix dret a veu i vot; i que aquesta, s’ encarregui de crear
una targeta resident a mitjan 2011 que permeti obtenir un descompte
mínim del 40% en els pàrquings i zones municipals d’aparcament a
aquells ciutadans que estiguin empadronats en habitatges pròxims a
àrees de pàrquings i zones blaves d’aparcament de vehicles de
gestió municipal
. Així com, que aquesta comissió
serveixi per afrontar tots els reptes que presenta la ciutat, en
matèria de mobilitat i de forma participativa entre tots els i les
agents involucrades.



ADHEREIX-TE
A LA DEMANDA. SIGNA EL MANIFEST A:



 



www.pobleviu.cat/targetaresident