L’Ajuntament ha prohibit la bici i no ha mogut un dit pel transport públic
Edgar Fernández ha denunciat que totes i cadascuna de les propostes de la CUP presentades durant el mandat al Ple, ja sigui per recuperar i promoure l’ús de la bicicleta com per resoldre els problemes de tren i autobús, han estat rebutjades pel Consistori i no s’ha fet res per portar-les a la pràctica.
Fernández, número 3 de la llista de la CUP, ha recordat que “de les primeres coses que va fer la CUP a l’Ajuntament va ser denunciar el servei lamentable que ofereix l’empresa Mon Bús en el transport entre Reus i Tarragona”. I, ha afegit, que “durant el mandat hem realitzat fins a quatre accions i l’Ajuntament no ha fet res a l’Àrea del Transport Metropolità del Camp de Tarragona per resoldre-ho. Ans al contrari l’ATM defensa a l’empresa en lloc dels usuaris que gosen queixar-se del servei”.
Fernández també ha destacat que l’únic que ha fet l’Ajuntament –a través de Reus Transport i a proposta de la CUP- és habilitar una App per a dispositius mòbils per poder presentar queixes sobre els retards i incidències en el transport públic, però ha criticat que “l’Autoritat del Transport Metropolità no ha volgut implantar aquest sistema desenvolupat a la nostra ciutat en el servei interurbà”.
En aquesta línia ha destacat el compromís, no sols de la CUP de Reus sinó de totes els CUPs del Camp, per fer un front comú per la reivindicació des dels ajuntaments i a peu de carrer per tenir un transport públic digne i exigir-ho a l’ATM.
Albert Catà s’ha referit al transport ferroviari per denunciar també, que “igual com passa amb l’autobús interurbà el servei ferroviari és nefast: els trens mai arriben a l’hora establerta, hi ha molt poques freqüències, en hores punta es produeixen aglomeracions...”. Tot i el traspàs de competències de l’Estat a la Generalitat, Catà considera que no s’han produït canvis per resoldre aquestes deficiències.
És per això, que el número 33 de la llista de la CUP, considera que “els actuals partits polítics no tenen cap mena d’interès en resoldre els problemes estructurals i endèmics del transport públic, ja que aquest només l’utilitzem els estudiants i els treballadors, quan tota la inversió pública s’ha destinat a carreteres fomentant el transport privat i insostenible”.
Per la seva banda, el número 19 de la llista i representant de la CUP al Consell Municipal de Discapacitats Jaume Margalló, ha volgut ficar l’incís en temes d’accessibilitat. Margalló considera que “tot i les demandes dels col·lectius afectats l’Ajuntament no ha invertit suficients diners en la millora de l’accessibilitat de les persones discapacitades a la via pública, el que genera obstacles per a la seva mobilitat que es tradueix en augment de la seva dependència”.
Per tancar la roda, el número 23 de la llista David Rullo, ha criticat que el govern actual de la ciutat ha prohibit i perseguit als usuaris i usuàries de bicicleta a la ciutat. “Com podeu veure en aquest espai es produeix la paradoxa de l’existència d’una senyal de prohibit anar en bicicleta quan hi ha construït un carril bici”. Rullo ha criticat que l’Ordenança del Civisme també ha acabat de perjudicar als usuaris de bicicleta i ha defensat que la CUP aposta –com va proposar l’associació BiciCamp- per realitzar un pla que permeti no sols recuperar i potenciar les xarxes de carril bici, sinó “de potenciar l’ús de la bicicleta a la ciutat, tenint en compte que per les seves característiques, Reus és una ciutat ideal per al seu ús”.