La nostra seguretat viària: una seguretat viària usurera i d’aparador

Des de la CUP-Reus volem denunciar la política viària portada a terme pel consistori reusenc respecte l’organització i la seguretat dels vianants a les hores punta d’entrada i sortida dels nens i de les nenes de les escoles, deixant a les mans de la voluntarietat dels pares i de les mares la regulació del trànsit viari en lloc de destinar recursos públics i professionals.




Enguany, en les
reunions que fan a les escoles reusenques a l'inici del curs, els equips
directius de les escoles han vingut acompanyats d'un membre uniformat de la Guàrdia Urbana de
Reus per informar-los d'aquesta nova mesura per tal de resoldre el problema de
la manca d' agents per regular el trànsit a les hores d'entrada i sortida de la
canalla a l'escola; una reivindicació feta per part de la majoria de pares i
mares a causa del problema de seguretat viària per als vianants i per als nens
i les nenes en aquests moments concrets en què es col·lapsa de nens, nenes,
pares, mares i cotxes la via pública.



A Reus, per
tant, la seguretat de tots els infants a l'hora d'entrar i sortir del centre
educatiu no pot ser coberta amb la plantilla actual de la Guàrdia Urbana de
Reus per «manca d'efectius», per això la proposta feta per part de la Guàrdia Urbana és la d'oferir
als familiars un «curset» accelerat de direcció del trànsit en les hores de
màxima concentració de vehicles, per tal que siguin ells mateixos els que se
n'encarreguin de manera voluntària i gratuïta i, també, es creu des de la CUP-Reus, amb la
consegüent perillositat que això suposa, perquè realment es tracta de persones
que no es dediquen a aquesta tasca i que amb una gestió incorrecta poden, fins
i tot, causar més problemes que no pas evitar-los.



 



Des de la CUP-Reus volem denunciar
que l'equip de govern de l'Ajuntament és capaç de tenir agents de la Guàrdia Urbana per
multar qualsevol vehicle mal aparcat; que és capaç de comprar un radar mòbil
per multar, altra vegada, els vehicles que circulin a més de 50 km/h per Reus; que és
capaç de crear una empresa municipal amb ànim de lucre i amb una plantilla
remunerada per controlar les zones blaves per controlar que tots paguin i
multar, per enèsima vegada, els que no ho facin; que és capaç de crear
«patrulles de civisme» remunerades i té capacitat per contractar seguretat
privada en tots els edificis públics... Però la seguretat viària que realment
presenta problemes i que no els pot portar cap benefici, com a la que fem
referència, a les escoles, hauran d'assumir-la gratuïtament i voluntàriament
els familiars dels alumnes tot fent tasques d'agent amateur.



 



Si la Guàrdia Urbana creu
que d'aquesta manera pot espolsar-se els problemes de sobre, la CUP-Reus pensa que és una
manera clara de mostrar què els preocupa realment: multar, o sigui, engreixar
la caixa, i simular, només simular, que ells són presents arreu.