Crònica 5a Trobada
23/02/2011
Dijous 22 de febrer a les 8 del vespre al nou Casal Despertaferro (carrer Martí Napolità), vam realitzar la cinquena trobada per a la redacció del programa electoral, la qual va tractar sobre educació. Mestres i professors/es jubilats/es, mestres, professors/es i tècnics/ques educatius en actiu i representants de sindicats d'ensenyament van participar en aquesta trobada que no sols es va limitar al que pot aportar la CUP en aquesta àmbit des de l'Ajuntament, sinó que també va servir per debatre extensament sobre quins valors i quins instruments haurien de caracteritzar un model d'ensenyament popular, català, laic i de major qualitat.
Com en d'altres ocasions, moltes de les intervencions posaren de manifest la tendència a l'externalització i la privatització de l'àmbit educatiu, igual com succeix en d'altres serveis públics de la ciutat. Així com també, es denuncià l'abandó per part del Consistori del projecte del Pla Educatiu de Ciutat -impulsat el 2004- i de la creació d'un model de ciutat educadora. En aquest sentit, es recalcà la necessitat d'obrir els centres d'ensenyament a la ciutat i, alhora, fer partícep a la ciutadania del món educatiu, per tal d'integrar els centres en els barris on es troben. I, que aquests, siguin agents dinamitzadors de la vida cultural i social de la ciutat.
També es posà l'accent en el servei que el món de l'ensenyament pot representar pel que fa a cohesió social i a integració de les famílies nouvingudes a la ciutat. Però, aquesta capacitat d'articulació social queda supeditada a una major dotació de recursos humans, econòmics i estructurals, així com a tendir cap a un model educatiu públic, on els centres d'ensenyament concertats no disposin de privilegis per part de l'administració; on s'acabi amb la gran massificació dels centres i amb la manca de places de llars d'infants; i on els centres gaudeixin d'un millor entorn per desenvolupar la seva activitat.
Com en d'altres ocasions, moltes de les intervencions posaren de manifest la tendència a l'externalització i la privatització de l'àmbit educatiu, igual com succeix en d'altres serveis públics de la ciutat. Així com també, es denuncià l'abandó per part del Consistori del projecte del Pla Educatiu de Ciutat -impulsat el 2004- i de la creació d'un model de ciutat educadora. En aquest sentit, es recalcà la necessitat d'obrir els centres d'ensenyament a la ciutat i, alhora, fer partícep a la ciutadania del món educatiu, per tal d'integrar els centres en els barris on es troben. I, que aquests, siguin agents dinamitzadors de la vida cultural i social de la ciutat.
També es posà l'accent en el servei que el món de l'ensenyament pot representar pel que fa a cohesió social i a integració de les famílies nouvingudes a la ciutat. Però, aquesta capacitat d'articulació social queda supeditada a una major dotació de recursos humans, econòmics i estructurals, així com a tendir cap a un model educatiu públic, on els centres d'ensenyament concertats no disposin de privilegis per part de l'administració; on s'acabi amb la gran massificació dels centres i amb la manca de places de llars d'infants; i on els centres gaudeixin d'un millor entorn per desenvolupar la seva activitat.