La CUP aposta per obrir els centres d’ensenyament als barris

La redacció d’un nou Pla Educatiu de Ciutat que faci avançar Reus en els objectius de les “ciutats educadores” és el principal objectiu de la CUP a l’Ajuntament, per avançar cap a una concepció de l’educació basada en “trencar l’aïllament dels centres d’educació i obrir-los als barris apostant per una educació transversal i permanent on hi participin tots els veïns i veïnes”. Així ho ha reivindicat la número 2 de la llista, Marta Llorens.

La CUP ha realitzat la roda de premsa davant l’Escola Pompeu Fabra. Ho ha fet per denunciar que, “igual com passa amb sanitat, en l’educació també existeix una cohabitació público-privada que fa que cada cop els centres d’ensenyament públics pateixen d’una major desinversió i genera un model educatiu segregat entre rics i pobres”. En aquesta línia Llorens ha denunciat que la nova zonificació escolar realitzada per l’actual govern municipal encara ha augmentat més “l’escletxa entre els centres públics i concertats, en lloc d’apostar per un model on tots els centres rebin els recursos necessaris en funció de les necessitats reals del barri”.

Laia Carbó, número 17 de la llista, ha plantejat que “des de la CUP apostem per un procés participatiu de diagnosi i propostes en matèria educativa que defineixi les accions a desenvolupar en cadascun dels centres educatius de la ciutat (des de les llars d’infants fins a la universitat) i que plantegi un nou model de concebre l’educació com un element de dinamisme, oferta cultura i lúdica, participació i formació dels barris”.

En aquest sentit, Carbó ha recordat que durant aquest mandat la CUP ha fet diferents propostes en aquesta línia al Ple, com ara l’obertura dels patis de les escoles perquè els veïns i veïnes de cada barri puguin utilitzar aquestes instal·lacions per a la pràctica esportiva o per a realitzar-hi activitats.

Per la seva banda, la número 7 de la llista Àngels Bosque, ha destacat que la CUP “concep l’educació no com una etapa inicial de la vida, sinó com un procés de formació i aprenentatge constant que no entén d’edats”. Per aquest motiu, ha apostat per desenvolupar ofertes formatives i educatives que contemplin les necessitats dels diferents sectors d’edat de la població, i que tingui en compte, a aquells sectors que més estan patint la crisi econòmica.

Per acabar la roda d’intervencions, Oriol Sales membre del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans de Reus, ha posat l’accent en la necessitat de l’organització dels estudiants i en les reivindicacions dels alumnes de secundària i universitaris. Sales ha destacat que “el SEPC estem lluitant per denunciar el procés d’elitització de l’educació superior que suposa el 3+2 i la privatització de les universitats”. A més, ha estat especialment crític amb el fet que “la URV està a mans de les empreses del complex petroquímic, el que provoca que aquesta universitat actuï exclusivament segons les necessitats de mà d’obra d’aquestes empreses, tot eliminant progressivament estudis que els reusencs i reusenques hem d’anar a Barcelona per poder cursar”.

En la línia del que ha exposat el representant del SEPC, Llorens ha plantejat la necessitat de fer partícip a la comunitat educativa en la presa de decisions i de potenciar el Consell Escolar Municipal “per tal que sigui una eina que permeti recuperar l’esperit de comunitat educativa entre alumnes, familiars i professionals”.